Peugeot 3008 Allure - recenzija

Prošlog tjedna su me kontaktirali dobri ljudi iz Bijele Rukavice, digitalne agencije i ponudili mi da tokom vikenda isprobam Peugeot 3008. Radilo se o modelu s Allure opremom, 2.0 HDI motorom i snagom od 150 KS. Obzirom da volim, ali nemam priliku...


Prošlog tjedna su me kontaktirali dobri ljudi iz Bijele Rukavice, digitalne agencije i ponudili mi da tokom vikenda isprobam Peugeot 3008. Radilo se o modelu s Allure opremom, 2.0 HDI motorom i snagom od 150 KS.

Obzirom da volim, ali nemam priliku često voziti, prihvatio sam ponudu. Na kraju krajeva, treba i naučiti voziti po Zagrebu 😉

U petak sam s ljudima iz Bijele Rukavice otišao preuzeti vozilo u TM Vozila, ovlaštenog Peugeotovog koncesionara gdje su nas dočekali s opranim automobilom punog rezervoara. Let’s ride!

Prvi dojmovi
Prvo što me brinulo jest kako ću se priviknuti na novi auto, prvi puta sam se našao u situaciji da sjedam za novi volan. Naravno, lagano puštanje kvačila i malo vožnje po parkingu TM Vozila bilo je dovoljno da krenem dalje.

U ovakvo vozilo bilo bi šteta i postaviti nekakav slabiji motor – 150 KS se čini kao savršen motor za ovakav obiteljski automobil. No, obzirom da sam praktičnog iskustva na zagrebačkim cestama imao jako malo (znao sam tek napamet rutu natrag do stana i autoceste), nisam se previše obazirao na detalje i uređenost vozila, već na to da ga sigurno dovezem do parkinga. E tu je počelo veselje 🙂

Naime, vozač i sva dugmad su vrlo jasno odvojeni od suvozača, što vozaču daje osjećaj pravog kokpita, da ste u odvojenom svijetu i iskreno – osjećaj je odličan! Sve je nekako i prostrano, suvozač ima ogroman prostor za noge, a tu je i zgodan detalj – ručka za prihvat (kad recimo pomičete sjedalo).

Spomenut ću samo neke detalje koji su me očarali, a fotke su ispod:

Dvozonski klima uređaj – nije prvi na popisu po očaravanju, ali meni kojem odgovara čim hladnije i suvozačima koji se u pravilu ne slažu s ovim, ovakav klima sustav dobro dođe. Nisam imao prilike previše testirati samu učinkovitost takvog sustava, osjeti li se razlika previše i slično, pa i dalje ostajem u uvjerenju da je “to sve isto”, bitno da je hladno 🙂

Ručna kočnica – eh, Peugeot 3008 je prvi automobil kojeg sam vozio, a da ima ovakvu “ručnu”, točnije – parkirnu kočnicu. Nema klasične ručke koju povlačite, već kad stojite na semaforu, jednostavno pritisnete dugme (koje je doduše izvedeno kao malo veći prekidač) i kočnica se zateže, a na displayu se prikazuje poruka o tome. Kad ju poželite pustiti, prvo ćete morati pritisnuti papučicu kočnice i držeći ju – pritisnuti prekidač parkirne.

Kad ugasite auto, kočnica se sama zateže, ali ono što definitivno vrijedi, posebno novim vozačima, jest pomoć pri kretanju na uzbrdici; kad se nađete na uzbrdici i spremni ste krenuti, pustite nožnu kočnicu i auto će stajati na mjestu još 2-3 sekunde, taman koliko vam treba da dodate gas i pustite kvačilo! U praksi puno impresivnije izgleda, posebice vozaču 😉

Tempomat i ograničavač brzine – izuzetno korisno za vožnju po autocesti – s tempomatom postavite brzinu i maknite nogu s papučice gasa, automobil vozi sam. Posebno je impresivno kad tempomat u memoriji ima brzinu 130 km/h, a vi vozite recimo 100 ili 110, pa ga uključite, a auto magično sam ubrzava 🙂
Ograničavač brzine pak dobro dođe u gradu, gdje policija vreba na raznim mjestima, što sam osjetio i sam po prvi puta;

Brisači s automatskom brzinom prilagodbe – dakle, kad je ručica brisača na “auto”, brisači će po količini kiše koja pada brisati brže ili sporije. Ako kiše nema, neće brisati. Iako se čini kao “šminka”, izuzetno praktična stvar;

HUD – da, Peugeot 3008 dolazi i s HUD-om (Heads Up Display) koji se pri paljenju i gašenju vozila izvlači (odnosno uvlači) iz svog ležišta, što svakako privlači poglede prisutnih u vozilu. Njegova svrha je prikazati brzinu kojom se vozite tako da ne morate spuštati pogled s ceste. Također jedna od stvari na koju se naviknete odmah i pokaže se izuzetno praktičnom;

Panoramski krov – glavna “fora” u autu – kad god bih vozio nekoga, obavezno sam prvo zatvorio krov, pa onda otvorio radi iznenađenja. Dakle, na centralnoj konzoli samo pritisnete gumb poput onog za otvaranje prozora na vratima i krovni prozor se otvara. Mala napomena: radi se o fiksnom staklu, nije “šiber”-tipa (a uz klimu vam ni ne treba). Putnici koji su se vozili straga su posebno oduševljeni njime, prostor u autu izgleda veći a i sama vožnja je ugodnija, posebno tokom lijepog dana.

Peugeot 3008 mi je izmjenio i mišljenje o monovolumenima; iskreno, kad sam saznao da se radi o takvom tipu vozila, na prvu mi nije bilo baš “naj”, ali pokazalo se kako sam bio u krivu i procijenio knjigu po koricama (ili auto po limu?) – prostranost, u pravilu jači motori i lakoća ulaska i izlaska u vozilo su rekli svoje. Vjerujte mi, pogotovo vi 100+ kg čitatelji, nema boljeg osjećaja kada za izlazak iz auta trebate samo ispružiti nogu, a ne se primati za vrata, podizati se i što sve ne 😀

I to je više manje to, teško je zapravo skupiti sve dojmove i staviti ih ovako u jednu listu. Predlažem da se prijavite za testnu vožnju u TM Vozila (pratite ih i na Twitteru!) pa isprobajte i sami!

Još jednom hvala Bijeloj rukavici i TM Vozila na ovome, vikend je stvarno bio drugačiji uz ovakav auto. Fotografije koje slijede napravio je jedan od majstora fotografije i prvi vozač u ovoj #TestLava akciji – Mario Poje, kojeg zapratite na Twitteru i posjetite mu fotogaleriju, nećete požaliti!

Vezani članci

Ako nastavite pregledavati ili kliknete "Prihvaćam" pristajete na pohranjivanje kolačića prve i treće strane na uređaju kako biste poboljšali navigaciju na web-lokaciji, analizirali upotrebu web mjesta i pomagali u našim marketinškim naporima. Pročitajte:
Politika kolačića | Pravila o privatnosti

Privacy Preference Center

Close