RECENZIJA PEUGEOTA RCZ IZ KUTA JEDNE PLAVUŠE

S obzirom da nisam nikad pisala recenziju nekog automobila niti testirala, preda mnom je veliki izazov. U tehničke karakteristike automobila ne bi previše ulazila da se ne bi sramotila pa će se recenzija bazirati na osvrtu jedne plavuše…...

S obzirom da nisam nikad pisala recenziju nekog automobila niti testirala, preda mnom je veliki izazov. U tehničke karakteristike automobila ne bi previše ulazila da se ne bi sramotila pa će se recenzija bazirati na osvrtu jedne plavuše…

Dakle, preuzevši ključeve „bijele psine“ oliti Peugeota RCZ prekrasne bijele perla boje, prvi osjećaj bio je strah. Pitate se zašto? Nikada sama nisam vozila takav auto (pritom mislim na vožnje uz nadzor osobe čiji je auto)… Pljušti kiša, hoću li se negdje izvrtiti?… Kako ću, za ime Božje, testirati auto po ovakvom vremenu???

Na prvi pogled RCZ izgleda poput Audija TT, ali unatoč tome, Francuz je zadržao prepoznatljivost Peugeota. Moćni i široko razmaknuti 18-colni kotači naglašavaju sportski duh, a ako je igdje Peugeot napravio velik korak naprijed, to je oblik krova. Krovni nosači oblikovani su u brušenom aluminiju koji naglašava luksuzni dojam. Krov je svakako potpuno drukčiji od svega što sam do sad vidjela na tržištu automobila i nije samo estetski privlačan već ima i posve praktičnu primjenu, pruža optimiziran protok zraka i uz visinu automobila od 1,36 metra, a aktivni stražnji spojler nudi vrhunske aerodinamičke vrijednosti (moram negdje ubaciti i neki tehnički podatak).

Uglavnom, sjevši u auto, shvatila sam da je zapravo vrlo zgodan i jednostavan. Naime, unutrašnjost RCZ-a vrlo je ugodna i prostrana. Masivna vrata bez okvira skrivaju lijepo dizajnirana, sportska sjedala koja pružaju dobar bočni oslonac u vožnji. Kao i u svakom sportskom autu, sjedi se „na podu“, no sam ulazak i izlazak iz auta ne predstavlja nikakav problem. Nema se što prigovoriti ni položaju suvozača, ima zaista puno mjesta. Na stražnjim se sjedalima sjedi prilično skučeno i gotovo da su neupotrebljiva – čak niti moja niska prijateljica nema mjesta straga, o komforu neću niti govoriti. Sjedala su dosta kruta i neudobna, a i položaj sjedenja je pod kutem od 90 stupnjeva. Da bi netko još viši mogao sjesti, prednja sjedala treba gurnuti dosta naprijed čime se smanjuje komfor naprijed, a i vozač sjedi zalijepljen na volan čime se gubi preciznost vožnje i sama sigurnost. No, ovo je ipak dvosjed kako ga ja doživljavam i zadnja sjedala služe isključivo za ostavljanje stvari.

Pohvalan dojam unutrašnjosti, naglašavaju i aluminijske papučice s gumenim čepovima, te širok oslonac za lijevu nogu. Takvi detalji zbilja „podižu“ unutrašnjost na sportskiju razinu. Posebno me se dojmio analogni retro sat, u središnjem dijelu armature – podsjeća na neka druga vremena. Što se tiče ostatka unutrašnjosti, sviđa mi se što nije „načičkana“ raznim gumbićima koji, ruku na srce, ničemu ne služe. Za moje potrebe, zadovoljna sam s usb ulazom, bluetooth-om, automatskom dvozonskom klimom, ESP-om, središnjim naslonom za ruku, tempomatom… itd. U svakom slučaju u unutrašnjosti je sve napravljeno na najbolji način i odiše notom luksuznosti: brušeni aluminij, sjajni krom, mekane ugodne obloge i sjajan „klavirski“ lak.

Primjetivši upadljivo okretanje prolaznika i ostalih vozača na cesti tijekom moje vožnje, shvatila sam kako su francuski dizajneri odradili dobar posao. Jedan od komentara mog prijatelja je bio: „Marina, auto ti je preeedivan!“ Čula sam i slučajno komentar parkiravši se ispred omiljenog kafića: „Baš je sexy auto!“. Uglavnom, same pohvale na dizajn pljuštale su iz svih smjerova.

Volan je vrlo ugodan, vrlo precizno prenosi cestu vozačici što je i najbitnija odlika svakog takvog auta. Jedina zamjerka su mi proporcije – ne bi bilo loše da je nešto manji. Naime, nakon vožnje Peugeota 208, svaki volan mi se čini kamionski. Mjenjač je kratak za moje pojmove, no vlasnicima Subaru Imprezze, Porsche GT3 i sličnih automobila, činio se malo duži za takav tip auta, no opet su ga pohvalili s obzirom na reputaciju Peugeota što se tiče mjenjača. Iza ručice mjenjača je tipka za podizanje i spuštanje stražnjeg spojlera što izaziva zavist ostalih muških vozača na cesti. Ovjes je dosta tvrd što nije ni čudo s obzirom da je ovo ipak sportski automobil, što naglašavaju i 18-colni alu naplaci, s gumama 235/45. Ipak nije toliko pretvrd pa su moji bubrezi i bubrezi mojih suputnika ostali čitavi i pošteđeni neugodnog treskanja.

Još jedno oduševljenje koje izazva RCZ je veličina prtljažnika. S obzirom na takav auto, očekivala sam mali „gepek“, ali bome sam se iznenadila dignuvši zadnju haubu. Bez problema stali su svi rekviziti koji su mi ovih dana bili potrebni – od „pingvina“ za potrebe promocije i silnih kataloga do torbetine s teniskim reketima i vrećicama iz shoppinga. Čak nisam ni cijelu 321 litru prtljažnika uspjela iskoristiti.
U tjedan dana vožnje s RCZ-om, desila mi se i jedna neugodnost, a to je ispuhana guma. S obzirom na moje ženske kromosome i boju kose, prva stvar je bilo hvatanje panike i postavljanje pitanja: Šta ću sad? I Kako li sam ono jednom promijenila gumu?… No, brzo sam se smirila kad sam otvorila prtljažnik i vidjela mali kompresor za punjenje guma i pjenu za krpanje. U 10 minuta, bila sam spremna za polazak. Oduševila me činjenica da ne moram mijenjati gumu i mazati se nego ju samo „pokrpam“. Inače, moram te gume i pohvaliti – Continental Conti Sport Contact 3. Dolaze u serijskoj opremi, a jasno je i zašto ih drugi proizvođači stavljaju na ultra sportske aute. Pokazale su izrazito dobro prijanjanje uz podlogu u svim režimima vožnje, a osobito po mokroj cesti te izrazito malo buče za takvu dimenziju gume što ne znam bi li pripisala kvaliteti gume ili dobroj zvučnoj izolaciji kabine.

Većinu svoje vožnje provela sam u gradu, no odlazak do Sv. Križa po autoputu, otvorio mi je neke nove horizonte glede sportskih autiju. Naime, nije bilo bržih od mene. Toliko je stabilan pri velikim brzinama da ukoliko se ne prati „cajger“, lako se zaboravi „teška noga na gasu“.

S RCZ-om sam prošla gradsku vožnju, vožnju po autocesti, vožnju po suncu i po pljusku i ugodan je zbilja u svakoj prilici. Moćan je, a opet je nekako odmjeren. Privlači pozornost, a opet ne izaziva jal u drugima i komentare „otkud ovoj takav auto“ i „kakva sponzoruša“. Auto je vrlo zabavan, sportskog duha i karakteristika i u svakom pogledu me ugodno iznenadio. RCZ je zabavan auto namijenjen svima onima koji se osjećaju mladima. Vožnja RCZ-a predstavlja pravi užitak, a sve po relativno razumnoj cijeni osobito usporedbe radi s konkurencijom…

Vezani članci

Ako nastavite pregledavati ili kliknete "Prihvaćam" pristajete na pohranjivanje kolačića prve i treće strane na uređaju kako biste poboljšali navigaciju na web-lokaciji, analizirali upotrebu web mjesta i pomagali u našim marketinškim naporima. Pročitajte:
Politika kolačića | Pravila o privatnosti

Privacy Preference Center

Close