Vikend druženje s Lavom [Peugeot 308 Sportium HDi 92 KS]

Moje druženje s Peugeot-om 308 (u daljnjem tekstu Lav) započelo je u petak negdje oko 4 sata kada sam ga preuzeo od ljubaznog osoblja u TM Vozila u Kovinskoj 4. na Jankomiru. Motor i potrošnja Testni lav došao je u sportskoj (Sportium) izvedbi...

Moje druženje s Peugeot-om 308 (u daljnjem tekstu Lav) započelo je u petak negdje oko 4 sata kada sam ga preuzeo od ljubaznog osoblja u TM Vozila u Kovinskoj 4. na Jankomiru.

Motor i potrošnja

Testni lav došao je u sportskoj (Sportium) izvedbi što me je posebno obradovalo. Sportski duh auta posebno se vidi na alu detaljima (felge, papučice, pragovi, odmorište za nogu), kožnom volanu i ručici… Da previše ne duljim s detaljima, što sve dolazi u Sportium opremi i više je nego impresivno.

Ono što je isto impresivno je diesel 1.6 HDi motor s 92 KS. Kada sam dobio na testiranje dizelaša bio sam ispočetka skeptičan pošto su svi moji dosadašnji auti bili benzinci. Za mene su dizelaši uvijek bili tromi, spori i zvučali kao traktor. No to nije slučaj s ovime motorom. U radu se skoro niti ne čuje, ubrzava kao da se radi o benzincu a troši skoro pa ništa. Prosječna potrošnja u gradu (ZG i SK) za vrijeme gužve je iznosila 5,6-5,9 litara. To se mijenja čim se izađe malo izvan grada (stara cesta prema Plitvicama) i potrošnja pada na 4,5-4,8 litara. Potrošnja me je jako impresionirala i to je svakako najveći plus. Za one koji se puno voze svakako isplati uzeti navedeni motor.

Prava snaga motora se ipak naviše vidi na otvorenoj cesti. Lav ubrzava kao od šale. Sigurno ulazi u zavoje i nema nikakvog proklizavanja. Motor je skroz nečujan, nema zvukova traktora 🙂

Meni osobno idealna brzina vožnje na kojoj se motor pokazao najboljim je pri 95 km/h u petoj brzini. Na motor nemam stvarno nikakve zamjerke i mislim da je idealan za 308-icu.

Mjenjač i preglednost vožnje

E sada smo malo došli do dijela koji je po meni minus.

Mjenjač je klasičan (5 brzina + rikverc) i koliko sam informiran isti je kao u 207-ic i nekim starijim modelima. Problem koji sam ja imao s njime je da ima predugi ulazak u drugu brzinu. Kao da mu treba duže da bi pogodio drugu brzinu. Prebacivanje u ostale brzine (3, 4 i 5) je kratko i brzo. Veliki plus je što auto sam predlaže u koju brzinu prebaciti prilikom vožnje. U većini slučajeva se je pokazalo da predložena brzina idealna. Tu opciju za sada nisam vidio u ostalim autima.

Preglednost prilikom vožnje je dobra. Nisam imao nikakvih problema prilikom preticanja ili vožnje. Još jedan detalj koji me je osvojio su kratki žmigavci. Samo laganim dodirom na ručicu aktiviraju se kratki žmigavci koji tri puta pokažu smijer i sami se gase. To je naručito korisno prilikom prelaska iz trake u traku. A i zabavno je…

Preglednost prilikom vožnje u rikverc je nešto s čime sam imao manjih problema. Pošto Lav nije imao parkirne senzore, bilo mi je teško ocijeniti koliko još imam recimo do zida ili drugoga auta prilikom parkiranja. Tako da bi svakako bilo dobro da se prilikom kupnje auta doplati za parkirne senzore.

Dizajn unutrašnjosti

Francuzi su uvijek poznati po svome dobrome ukusu. Nije slučajno Paris jedan od glavnih centara mode. Lav je atraktivan i dizajniran s ukusom. Svi instrumenti su pregledni, svaki gumb i ručice su na logičnome mjestu. Završna obrada plastike je vrhunska. Na dodir je mekana i hrapava. Što je bitno prašina se vrlo ili nikako ne vidi pa nema potrebe prebrisavati komandnu ploču svaki tjedan.
Kožni volan super leži u ruci i nimalo ne proklizava čak i ako su ruke znojne. Sjedala su WOW…vrlo ugodna za sjedenje i nakon 5 sati provedenih u vožnji nigdje nisam osjetio da mi je nešto utrnulo ili bolilo. Bilo bi zanimljivo probati u ovim sjedalima La Manche 24h i vidjeti kako se ponašaju.

Zaključak

Kako zaključiti ovo druženje s Lavom? Kao prvo bi se zahvalio agenciji Bijela rukavica i TM vozila što su mi pružili priliku da testiram vozilo i dobro se pri tome zabavim. Drugo, nadam se da će ovo pomoći nekome da se odluči za testnu vožju Lava i kasnije za njegovu kupnju.

Meni osobno ovo vikend druženje će ostati u lijepome sjećanju i mogu reći samo pozitivne kritike na auto i svakako da će 308 biti jedan od glavnih kandidata za moj slijedeći auto.

Vezani članci

Ako nastavite pregledavati ili kliknete "Prihvaćam" pristajete na pohranjivanje kolačića prve i treće strane na uređaju kako biste poboljšali navigaciju na web-lokaciji, analizirali upotrebu web mjesta i pomagali u našim marketinškim naporima. Pročitajte:
Politika kolačića | Pravila o privatnosti

Privacy Preference Center

Close